soldiers of love

door tomvanryckeghem

Leon vraagt me elke dag… toon eens die soldaatjes in mama’s bloed papa. Geduld zeg ik dan. Het is moeilijk om ze te fotograferen.

Vorige week reden we met de wagen richting Wervik.  Papa.. Wat is het verschil tussen een dokter en een ziekenhuis?  Een dokter is er wanneer je gewoon een beetje ziek bent en naar het ziekenhuis moet je wanneer het iets erger is, zei ik. Is mama dan heel ziek? vroeg hij..

Ik vertelde hem dat er in mama’s bloed rode en witte soldaatjes zitten. Die beschermen haar.  Ze bouwen huisjes, kampen. Ze beschermen haar tegen stoute soldaatjes. Die zijn er ook. Ze zijn er altijd, maar nu zijn er heel veel. Het is oorlog in mama’s bloed jongen.. zei ik en mama heeft extra hulp nodig.

Ik wil enkele beelden maken deze oorlog voorstellen. Ik zocht gisteren en kwam op een veilingsite. Ik was op zoek naar van die kleine plastieken soldaatje en er loopt een veiling die nog 2 dagen, 7 uur, 18 minuten en 32 seconden loopt. Het gaat over 430 Airfix & matchbox soldaatjes op schaal 1/32

Uit de jaren 1970 en 1980

Airfix en matchbox soldaatjes, in totaal zijn het meer dan 430 stuks, overwegend airfix figuren. In bespeelde maar de meeste nog in goede conditie.
Engelse infantery (matchbox) US infantery (matchbox) duitse infantery (matchbox) Berbers met vervangbare wapens Africa korps (airfix) Commando’s (airfix) US infantery (airfix) 8th army (airfix) Duitse infantery (airfix) US para commando’s (airfix) moderne britse infantery (airfix) moderne US infantery (airfix) ? Ridder fig (airfix) Franse old guard infantery Napoleon (airfix) Japanse infantery

soldiers

Ik hoop dat ik de veiling kan kopen. Ik sta momenteel als hoogste bieder, maar ik wil wel niet zot doen. Ik heb geen id van wat deze mannetjes gaan in prijs bij verzamelaars.

