Soldiers of love

door tomvanryckeghem

Ik luister naar je adem liefste. Ik kijk naar je handen die je buikje beschermen. Je slaapt en ik wil es koekeloeren in je gedachten… Waar droom je nu van? Wat zou ik nu graag een superheld zijn en de waarheid kunnen verdraaien. MEGA -TOMMY is mijn naam… ik neem je mee naar eenplekhiervervandaan….we klinken op het nieuwe jaar en morgen zien we wel.

In je kamer hangt een kruisje. het hangt boven de deur die je niet mag gebruiken. Elke keer ik er naar kijk wil ik het van de muur halen. God verdomme! Hoe kun je dit gewild hebben? Ik zei altijd tegen Leon dat hij god niet moch verdommen maar daar ben ik nu toch niet zo zeker meer van. Waar ben ik eigenlijk nog zeker van?

Dat ik vandaag mag wensen… Vandaag is het wensdag. 1Januari 2013. Ik neem er Leon zijn wensbrief bij en pas hem wat aan:

uit mijn hart wipt een wensenmannetje Hij glipt naar beneden…langs je benen…
hij klimt door de draadjes bij de soldaatjes… Hij is niet zwart, wit of rood maar van goud. Piepklein maar vergis je niet, hij wordt het schakeltje voor de tijd die komen zal.
Hij heeft geen geweer zoals al die andere, hij heeft geen chemo of pil bij zich. Hij kan luisteren en liefhebben, hij kan er voor je zijn en is moeilijk te verslaan… hij heeft een toverstafje in zijn zakje waarmee hij gul heen en weer kan zwaaien en andere soldaatjes kan betoveren.. traantjes kan doven en hoop kan geven.
Ik hou van je lieve schat van me, gelukkig nieuwjaar!

