door tomvanryckeghem

stars

Ik heb altijd graag beelden gemaakt waarbij ik de werkelijkheid ietwat kon naar mijn hand zetten. De dagen waren superdruk, en het deed soms deugd om even te ontsnappen aan de werkelijkheid. Even ogen dicht, even zorgeloos genieten… Ik zag die beelden verschijnen. Onder de douche of onderweg, in de wagen waar ik het grootste deel van de dag versleet, bij een kopje koffie of tijdens een gesprek…

Wanneer ik er nu naar kijk refereren ze heel vaak naar een zorgeloze kindertijd. Ik ben altijd graag kind geweest. Stiekem wil ik het soms terug zijn. .Al is het maar omdat onbezorgdheid 1 van de mooiere gevoelens is  in een mensenleven. Ook het relativeren en de kinderlijke manier van kijken naar de wereld is erg mooi.

Gisteren keek ik tussen het afwassen door naar buiten. Ik zag de maan, ik zag 3 sterretjes en enkele takken. Leon was eindelijk rustig aan het kijken naar Tv, jij lag in de zetel en heel eventjes had ik tijd om m’n ogen te sluiten en weg te dromen. Ik zag plots 1000 sterretjes verschijnen. Ik voelde de vrijheid in m’n hoofd en alles werd eventjes stil. Geweldig om dat gevoel om te zetten in een beeld.

Dit is m’n eerste zorgeloze beeld in maanden. Een stiekem momentje voor mezelf. Eventjes de werkelijkheid manipuleren en het gedachtenmotortje uitzetten. Hopelijk voel je wat ik voelde.

