elastiekjes

door tomvanryckeghem

Ik tik deze gedachten met op m’n linkerarm 2 oogjes die op ontdekkingstocht zijn. Of ze  al veel kunnen zien weet ik niet. Ik ben wel benieuwd naar hoe ze naar de dingen kijken en vooral, hoe jij mij de eerste keer ziet.

Je oogjes gaan van links naar rechts, je handjes zitten hoog, naast je hoofdje en je maakt geluidjes die ik Leon nooit hoorde maken. Ik kan ze me toch niet herinneren. Soms ben je net een klein geitje.  Je hebt de hik nu… je schudt er helemaal van kleine man. En, klein, dat blijf je nog een heel tijdje denk ik.

Even geleden las ik  in de krant dat chemotherapie niet schadelijk was voor ongeboren kinderen. Eigenlijk is het fout dat zo’n dingen op die manier in de krant kunnen verschijnen. Het heeft een mens broze vleugels die je veel harder doen vallen dan je omhoog kunt fladderen.

Ik hoop met heel mijn hart dat de vele elastiekjes in je kleine hoofdje heel erg rekbaar zijn, en dat de mensen ons helpen om ze nog elastischer te maken dan ze al zijn…

Komaan kleine jongen, je bent geweldig. Je bent ons zonnetje, een kleine knorrepot die kan boeren als geen ander, en je komt er wel!

Je hebt trouwens een nieuw maatje. Haar naam is Joke, en je mag samen met haar turnen!

080201

080203

080204

