broodnodig

door tomvanryckeghem

250201

…dat zijn deze beelden meer en meer voor mij.

Deze keer wel erg letterlijk, want we voeren ze al 2 dagen brood. Eigenlijk komen we voor de eendjes, maar deze haaien gaan er sneller dan de wind mee vliegen. De wet van de sterkste, dat is zeker!

Beelden laten me toe m’n gevoelens een gezicht te geven. Het is de eerste keer in m’n leven dat ik met zoveel gevoel en emotie creëer. Vaak zijn ze  impulsief en flarden uit m’n gedachten. Het zijn stormen of stiltes. Ik kijk en zie dat sommige elementen terugkeren. één ervan is het water.

We wonen op een boogscheut van de grens tussen 2 landen, tussen 2 werelden, 2 levens. Een levenslijn scheidt ze van elkaar en geeft me kracht en rust. Daarlangs loopt een pad dat denken en dromen mogelijk maakt.

Ik wil er wat meer gaan wandelen de komende tijd. Lore wordt binnenkort opnieuw opgenomen voor verschillende periodes, en het zal m’n zinnen wat verzetten. Ik hou wel van de stilte, meer dan vroeger. Misschien moet ik  wel me een hond aanschaffen. Zo’n wandelbeest waar je uren mee op stap kan gaan lijkt me wel leuk, al zegt m’n verstand dat ik het voorlopig best bij m’n fototoestel houd.

