the perfect match

door tomvanryckeghem

040301

Ik mag me officieel donor noemen. Hopelijk kan ik ooit iemand helpen. De kans is klein, maar als ik het niet had gedaan, dan was er gewoon geen kans geweest…

Een vragenlijst, een gesprek met een dokter, bloeddruk nemen en een prikje. Het houdt niet veel in. Wanneer ik ooit opgeroepen word, zal het natuurlijk meer tijd en inzet vragen, maar dat heb ik ervoor over. Lore krijgt haar stamceltransplantatie in juni. Ook voor haar zijn ze op zoek naar een geschikte donor. De kans dat ik match met haar is minder dan 1 op 50 000…Stel je voor, dat ik die éne  ben… onvoorstelbare liefde, zotte gedachten, …

Waar ben je nu, matcher? Je loopt ergens op aarde rond, en je beseft nog niet dat je straks het leven van mijn liefde zal redden! Woon je ver van hier, of ben je mijn buurman? Drink je nu, net als ik, een kopje koffie en denk je..wanneer bellen die donormannen nu eindelijk eens? Of ben je stilletjes vergeten wat je ooit deed in dat centrum aan de andere kant van de wereld?

Jij bent mijn held man!  Je verdient een  staande ovatie van die 50 000 mensen en meer, een Wave met een hoofdletter , onvoorwaardelijke liefde van de schoonste schoonheid die jij maar hebben wilt. Of gewoon, een kopje onbezorgdheid waar je je leven verder mee kunt leven.  Wat zou ik je graag mijn fortuin schenken, en zeker zijn dat je geen kat terugstuurt. Mààr …..Jij hebt ooit beloofd… en belofte maakt schuld, niet?

Merci aan iedereen die reeds eventjes held was en langsging in het donorcentrum, of zich liet registreren.  Aan iedereen die zin heeft om zich ook kandidaat te stellen als stamceldonor, Kijk eens hier. Vergeet je niet te registreren alvoor je langsgaat. Dit kan natuurlijk online, maar ook  eventjes gewoon telefoneren kan vandaag nog wonderen doen!

Ik gaf vandaag ook plasma. Plasma is bloed zonder bloed. Het steekt vol energie en zonneschijn. Zie het als een redbull.. het geeft je vleugels, eventjes,  voor echt!  Ik mag het 2 keer in de maand geven, en ik ben van plan dat te doen. Daar kan ik zeker mee helpen.  Het doet geen pijn, en het voelt goed even vleugelmaker te zijn. O ja, filmfans, je kan sparen voor bioscooptickets met  “goed gevoel” verzekerd!

