de jongens

door tomvanryckeghem

060301 Papa  zijn, het is niet zoals in boekjes staat beschreven. Ik zou soms graag een handleiding kopen, maar vrees dat die niet bestaat voor onze situatie.

Als je goed kijkt naar het kamertje van Leon, dan zie je een klein visje dat zwemt op het raam. Vanavond was ik weer eventjes dat kleine visje. Een net niet verzuipend, help, ik faal eentje.

Woede beantwoorden met woede is fout. Het is sterker dan mezelf. Het is misschien mijn mannelijke trots die naar boven komt op zo’n momenten, ik weet het niet. .Jij reageert anders liefste schat. Jij bent dan redder in nood, en relativeert weer heel even op de meest fantastische manier. Een knuffel, of een verhaal. Een afleidingsmanoeuvre om U tegen te zeggen. Je vrouwelijkheid. Je moederlijke kant die ik onmogelijk kan, en wil, vervangen.Ik doe het op mijn manier, en dat zat dus weer eens fout. Fout met alle gevolgen van dien…

Ik doe voor de jongens wat ik kan, maar weet, liefste schat, dat we het samen zoveel beter kunnen. Ik schrijf deze woorden met naast mij een huilende hongerige Kamiel.

Tijd voor de fles.

