visjes

door tomvanryckeghem

110501

Er zijn zo van die bijzondere momenten die je plots her-ontdekt  Ik vond vandaag een pareltje terug. Ik zag  hoe ik als kleine jongen op de kermis mocht vissen en enkele oranje zwemmertjes als hoofdprijs verdiende…

Gisteren vond Leon in de kelder een mooie visbokaal en vandaag stapten we hand in hand naar de papa van Nouize. Zijn  enthousiasme gonsde doorheen mijn lichaam en ik zag mezelf  terug in m’n zoontje. De deur van de winkel ging open en de zoektocht kon beginnen. De papa stuurde ons richting visjes en daar stonden we dan…

Alles gebeurde gewoon zoals het moest gebeuren. Hij koos 2 visjes, we zochten steentjes in z’n lievelingskleur en met een netje en een potje visvoer werd hij de trotse eigenaar van Flip en blupke.

We stapten  hand in hand terug naar huis. Rijker dan de rijkste… Leon met zijn 2 prachtige visjes en ik  in mijn hart!