de gele trui

door tomvanryckeghem

Vorige week ben ik opnieuw gestart met lopen. Begrijp me niet verkeerd. Ik heb niet de intentie om volgend jaar een marathon te lopen. Ik ben gewoon op zoek naar een beetje rust in m’n hoofd (en ik wil stiekem de extra aangekomen crisiskilo’s kwijt…)  De leie vaart met me mee en het doet me deugd even aan niks te kunnen denken. De inspanning wint op dat moment van de gedachten en het voelt gewoon goed.

Vandaag voelde ik zelfs een beetje vakantie. Elke dag als deze is er ééntje om te koesteren. Zo’n dag waar je gewoon de gewone dingen doet waar je vroeger weinig tijd voor had.

De morgen beginnen met toast en confituur. De deur openen voor een warm bezoekje van een echte vriendin.  Samen genieten van mama’s overheerlijke macaroni en Kamiel vanuit z’n sitter z’n eerste hardoplachjes horen ontdekken.  Een middag vol onkruid in de tuin en een zoon die je maar al te graag toont hoe graag hij je helpen wil. Een avond met lekkere Pizza, een warme vader – zoon douche, een dikke knuffel en een mooi voorleesverhaal.

Mooi toch?

Dan zoek ik jouw ogen , dan kijken we elkaar aan, dan denken we hetzelfde.

dan stuur ik je door het raam wat extra vitamientjes

Dan weet ik dat we verdikke een topteam zijn,

en jij .. jij verdient de gele trui

x