zomerzacht

door tomvanryckeghem

080701

Het zomert in ons hart. Het ziekenhuis neemt nog een hele week verlof en de hemelpillen, zoals Leon ze noemt, zijn voorlopig op. Lore brengt haar zus een bezoekje met Emmely en  ik ben home alone met Kamiel.

We proberen te genieten van de stilte voor de laatste grote  storm. Het ene moment lukt dit geweldig goed, terwijl er het andere moment soms al donderslagen in de verte hoorbaar zijn.

Het mooie van wandelen langs het water is de winderige stilte. De witte meeuwen dansen hun mooiste tango op de golven van de Leie. De weinige passanten  bonjouren één voor één…
Ik stap altijd rechtdoor… tot ik wakker word en versteld sta van de  gedachten die ik geordend hebt in m’n malle hoofd.

Voor ik het goed en wel besef, sta ik  onder de oude Brug van Komen. Kamiel geniet merkbaar van de warme zuiderwind en het zonnetje parelt langs m’n rug naar beneden. We keren 180 graden, om nog een keer te kunnen genieten.. te ordenen…en nieuwe chaotische gedachten te bedenken…

op deze zomerzachte snipperdag.

