De kleine prins

door tomvanryckeghem

110701

We maakten alles klaar en zijn enthousiasme oversteeg weer heel even de werkelijkheid. Het gezoem van de rits  maakte kampvuur in me wakker. Mama zat  naast ons in een hoger gelegen warmer bed en we hielden elkaar op de hoogte met lieve smsjes.
Na een boekje, veel gezelligheid en kruimelende koekjes viel ons mooiste indiaantje  in een diepe tentenslaap…

Toen viel de nacht en haar  geritsel hield mijn oren wakker. De matras wilde maar niet hard blijven en ik zocht donkere oorden op.

Wanneer het natte gras alle tenen kietelt en hoge bomen grote jongetjes wiegen …
Als de sterren om het verst de nacht in springen en de kleine prins zijn baobab verlicht…
Dan is de nacht op haar mooist.

Ik zag haar vorig jaar in Frankrijk, het jaar ervoor in Toscane en mocht haar vannacht bewonderen op Wervikse bodem. Haar pure schoonheid blijft volgens mij van een zelfde soort.
Het zijn misschien de sausjes die we erover gieten die het wat anders doen smaken, maar als je noodgedwongen minder kieskeurig wordt…
dan proeft ze,
misschien zelfs,

een topje subtieler.

