Mag ik je vereeuwigen?

door tomvanryckeghem

soldaat-08

De ziekte van mijn vrouw heeft me heel diep geraakt. Binnenkort wil ik starten met een creatief fotoproject en daarvoor kun je me misschien helpen. Ik ben op zoek naar modellen. Groot, klein,dik, dun, oud, jong, … Je hoeft geen adonis of prinses te zijn.

Wat zijn de voorwaarden?

  • Je bent herstellende, in behandeling of genezen  van kanker.
  • Je bent man of vrouw, jong of oud. (Ik zoek mensen in alle leeftijdscategorieën)
  • Je poseert in een militair kostuum voor een geschilderde fotomuur.
  • Je bent bereid om hiervoor naar mijn studio in Wervik te komen (al kan ik eventueel ook tot bij jou komen…daar is mouw aan te passen).
  • Je geeft me toelating om in een later stadium  jouw leefomgeving te fotograferen vanuit een hoog perspectief (15 meter- verdere uitleg volgt)
  • Je weet dat de foto’s kunnen gebruikt worden in tentoonstelling en publicatie.
  • Je krijgt de afgewerkte foto geprint op een 20-30 formaat.

Inschrijven kan via deze blog of via mijn mail: tomvanryckeghem @ gmail.com

Ik weet nog niet hoeveel mensen ik kan fotograferen. Nu donderdag heb ik een afspraak met iemand die kostuums heeft. Het hangt hier van af maar ook van mijn verdere uitwerking.

Eerst wil ik hier eens horen of er interesse is.

paul-franke

Concept

In een eerste deel van dit project ga ik op zoek naar verschillende (ex)kankerpatienten die voor mij willen poseren in de huid van een soldaat. Ze zijn immers een soldaat in een oorlog waar ze niet voor kozen. Ik denk eraan om de foto’s af te werken in kaartvorm. Gewoon omdat het kaartstpel heel vaak veel geluk met zich meebrengt. Geluk is iets wat niet te koop is in dit leven.

Ik laat de mensen poseren tegenover geschilderde decors. De decors zullen waarschijnlijk fragmenten zijn uit ziekenhuizen. 

Velen hebben kleine , vreemde atributen mee zich, die verwijzen naar levenswijsheid,inzichten, stiltemomenten, keerpunten in hun leven. Hiervoor verwijs ik naar mijn eigen inzichten die ik opdeed tijdens de ziekte van mijn vrouw.