21

door tomvanryckeghem

Afbeelding

Verkleed als hartendief en gewapend met een ruiker kleurige liefde waagde ik me op ons veel te grote vijvertje. In een papieren bootje vol lieve natte letters voer ik door het zompige moeras naar jou. En toen de goudvissen me de juiste weg toonden, voelde ik je warme lach over mijn schouder glijden. Ik verdronk bijna in jouw ogen… waar geen ander oog op aarde aan kon tippen. Ik hing aan jouw lippen die beter proefden dan een torenhoog snoepjeskasteel..

Toen stonden we daar… die vrijdag. Tussen honderden gele gladiolen, in een kerk waar tonen mooier  klonken dan het liefste liefdeslied. Toen beloofden we het elkaar… trouw. In goede en kwade dagen.

We  vlogen door 6 heerlijke jaren in ons zelfgemaakt ruimteschip. We bereikten  hoge toppen, ontdekten tedere plekjes en maakten er 2 kleurige kamieleons.  Door de  drukste muren en langs hectische wegen reisden we door de tijd. “In a perfect world” waar niks verkeerd kon gaan zweefden we boven het heelal. De ene  vloog al een keer hoger dan de andere … met rijke dromen in een veel te dure rugzak.

En toen…  terwijl ik sneller dan het licht probeerde te zijn, knalde jij harder dan de hardste steen. Waarom je zo hard moest knallen gaan we nooit weten. Maar één ding weet ik op vandaag zekerder dan ooit.

Ik geloof in de liefde,

In jou

x