door tomvanryckeghem

Ik stond daarstraks in de keuken. Ik had enkel beleg.  De Moldaviërs gaven me een bord en een stapel boterhammen. Ze sneden er een tomaat en een komkommer bij.
Ik gaf de man een Westmalle donker. Hij slaapt in de zetel van de keuken vannacht. Er is maar 1 plek bij hun kind, ze hebben geen auto en de treinverbinding Aalst – Stad UZ kan beter.
De Armeniërs waren hier al de dag dat wij toekwamen. Ze hadden hun mooiste kleren aan. Heel hun familie was hier, in het keukentje. Ze gaven me een pastic glaasje  nieuwjaarsbubbels .

Deze mensen hebben net zoals wij een kindje hier. Ze hebben dezelfde zorgen zoals wij , …maar ook hetzelfde geluk.
Want stad UZ geeft hen momenteel meer kansen dan waar ook ter wereld.

Weet je,

Wat vannacht ook brengt. Ik heb een gezin waar ik van hou. Ik heb een vrouw uit duizend. We hebben een zoon van 5 en een kleine vechter hier in stad UZ. We komen er wel.

Ik hou van jullie,

allemaal.

een prettig eindejaar.

een gezond 2014.

Liefde is alles, wat er blijft wanneer de rest verloren is.
(Verloren is het niet, … even zoek en in de wind. Maar Bart Peeters zingt het zo Mooi.)

x