fotoboek

door tomvanryckeghem

_MG_0631kopie

Ik heb jou en mezelf iets beloofd lieve schat. Toen vorig jaar alles begon en ik besloot om dit fotodagboek bij te houden, sprak ik van een tentoonstelling of een fotoboek.

Wel, ik denk dat het moment is aangebroken. Enige tijd geleden werd ik uitgenodigd bij uitgeverij Standaard. Na een goed en lang gesprek reed ik wat verdwaasd naar huis. Er was de prijs die te hoog was.  Het was het juiste moment niet. Er moest gekozen worden voor zwart wit in plaats van kleur. Het ging om geld  en verdiensten.
Als er iets is waar het dit jaar niet om ging, is het om geld.

Ik sprak met een goede vriend. Hij dacht met me na. Hij zat naast me in het keukentje in IZ. Hij bracht koffiekoeken op nieuwjaar en maakte plannen met me.. Zijn bedrijf dat in m’n hart zit, zou tevens een deeltje kunnen sponsoren.  Sponsoring ligt in het verschiet. Een top-reclamebureau zou daarboven eventueel de lay- out verzorgen.

Ik dacht verder. Stel je voor dat ik een reizende tentoonstelling kan financieren gekoppeld aan een fotoboek. Zou dat niet geweldig zijn?
Dit verhaal verdient deze plek. Stel je voor dat ik de opbrengst van de boekenverkoop integraal  aan een goed doel kan schenken. Een doel waar ik volop naar op zoek ben.
Natuurlijk hangt hieraan een serieus prijskaartje. Fotoboeken drukken en tentoonstellen kost geld.

Plots kwam ik de “TENTOO WEDSTRIJD” tegen. Ze financiert creatieve projecten en u kan me daar mee helpen! Er is een publieksprijs van 5000 euro voor het project met de meeste stemmen. Er zijn een 10-tal winnaars die gekozen worden door een jury en een mooi bedrag van 2000 euro mogen gebruiken.

Wil je voor me stemmen? Wil je, als je gestemd hebt delen met de wereld? Hoe meer stemmen we verdienen, hoe meer kans er is op de tentoonstelling en het boek. De stemming loopt tot eind maart en kan via facebook.  De app vraagt naar je vriendenlijst, maar u kunt dit ook achteraf verwijderen.

Je kan naar het stemformulier gaan door op deze foto te klikken: (of hier) VANAF EEN PC OF LAPTOP

Knipsel

bedankt!