Tin

door tomvanryckeghem

Als de tentoonstelling in februari komt, betekent dat dat ik nog een 6 tal maanden heb om hier naar te werken. Er is genoeg fotografie en tekst. Er is een boek in de maak. Ik wil de ruimte vullen met andere dingen.

Soldaatjes gaan al een hele tijd mee op onze weg. Ze maakten veel duidelijk. Ze waren rood, wit, zwart en vooral van plastiek.
Ik zocht naar tinnen soldaatjes. Je vindt ze op rommelmarkten en tweedehandssites.  Een tijd geleden kwam ik op een site waar ze moules verkopen. Gisteren waagde ik me hieraan en vanaf morgen komt een pakje overgewaaid vanuit Ierland.  Nu  is  het spannend wachten op het pakje. morgen is er  tijd om te leren gieten.  Ik ontmoette dit weekend een man die me op weg wil helpen. Het zit goed. Dan is er tijd om te beschilderen en verder te zoeken naar een presentatie.
Ik vond trouwens een installatie die inspireert:

tinsoldiers