photograph

door tomvanryckeghem

pilot

 

Hij nam het stuur van de omgebouwde C2 vast. Z’n ogen vertelden de rest. We begrepen zonder woorden. Focus op Turbo, recht naar de eindmeet. Rally en jongens… het is een goede match.
We liepen tussen nostalgische Impreza’s en machtig schone carrera’s uit 1981.  Ik voelde opnieuw de kriebels zoals die avond in 1988, achteraan in de Celica van m’n neef. De wannabee – piloot gierde naar een wedstrijd in een klein dorpje ergens in West-Vlaanderen. Ik moet ongeveer dezelfde leeftijd geweest zijn zoals  jij nu m’n jongen. Ik zag
jou met met dezelfde fascinatie kijken als ik toen. We kochten tickets en de rally werd geweldig. We ‘ravotten’ door boer Jan’s velden  van de ene naar de andere col. We genoten in  lange grassen van zonneschijn en stof.  Met frikandel als hoofdgerecht en ice tea en bier tegen de dorst volgden we minicoopers en mitsubishi’s.  

Vaderdag werd bijzonder. “Een heel leven van Robert  Seethaler” waarvan de eerste 2 bladzijden beschreven waren met haar warmste woorden. Een fotolijst met veel te schone foto’s.. Een zonnig etentje met een zandbak waar Kamiel voor de eerste keer genoot en ons liet genieten. In het gezelschap van een beeldschone vrouw in een zomers nieuw jurkje. Samen kubben bij m’n vader en nieuwe levensplannen bekijken met opa.

We plukken alleen mooie momenten de laatste tijd.

Bedankt Lot. Ik ben je zo dankbaar.