-na Audresselles –

door tomvanryckeghem

cave

Toen ik vorige week van Audresselles naar Callais reed, merkte ik een straat op pal aan het water. Houten barakken… dichtgetimmerd tot volgende zomer… of voor altijd. Ik Parkeerde mijn auto en ging ze van dichterbij bewonderen. Ze inspireerden me tot het maken van het werk hierboven…

Het worden paalwoningen… in de zee, op mijn weg naar Engeland. Krassen in mijn hart. Herinneringen die op mijn netvlies zijn gebrand. Bewoond door personen en gidsen die me aan het hart liggen. Hoogtechnologische machinekamers in geleefde houten barakken..

Ik ets ze en druk met mijn drukpers. Ik zoek in archieven naar beelden en verwerk die met cyanotypie . De krassen in mijn hart en de tekeningen in mijn hoofd verwerk ik symbolisch met naald en draad in het geheel. Woorden en letters vervolledigen het beeld.

 

 

 

 

